مقالات

حفاظ سرنیزه ای چیست؟+ انواع

حفاظ سرنیزه ای چیست؟+ انواع

حفاظ سرنیزه ای چیست؟+ انواع ، حفاظ سرنیزه ای یکی از قدیمی ترین انواع حفاظ روی دیوار می باشد که جایگاه خود را برای محافظت از ساختمان حفظ نموده است. این نوع حفاظ ساده معمولا از ساختمان در برابر ورود غیرمجاز افراد محافظت می کند. ساختمان ها از نظر ارتفاع دیوار،

موقعیت جغرافیایی ساختمان و میزان بودجه متفاوت و منحصر به فرد هستند. به همین دلیل اناوع گوناگونی از حفاظ سرنیزه ای ساخته شده است. در ادامه به مزایای حفاظ سرنیزه ای و انواع آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

حفاظ سرنیزه ای چیست؟

حفاظ سرنیزه ، نوعی حفاظ کلاسیک می باشد که از نمونه های قدیمی حفاظ ها محسوب می شود. حفاظ سرنیزه ای از ورود سارقان و افراد خطرناک به داخل خانه جلوگیری می کند. این نوع حفاظ ارتفاع دیوارهای کوتاه را افزایش می دهد و امنیت ساختمان را بیشتر می کند. حفاظ سرنیزه ای برای حفاظ کشی دیوار ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع حفاظ را به صورت یک طرفه، دو طرفه یا سه طرفه می سازند و به بازار عرضه می کنند. طول هر شاخه این حفاظ ها، حداقل 2 متر می باشد. نوع سرنیزه این مدل حفاظ ها، پرسی است. نسبت به دیگر حفاظ ها، حفاظ سرنیزه ای امنیت پایین تری دارد. حفاظ سرنیزه ای از جنس آهن می باشد.

انواع حفاظ سرنیزه ای

1- حفاظ سرنیزه ای تک نیزه

در این نوع نرده آهنی روی دیوار حیاط تنها یک نیزه عمودی وجود دارد که جهت نیزه آن به سمت بالا یا کمی مایل به سمت بیرون می باشد. میله های افقی برای محکم تر کردن این حفاظ به فاصله های مساوی بر روی آن قرار گرفته و ارتفاع آن برحسب مورد نیاز متغیر است.
نرده سرنیزه ای تک نیزه یکی از پرکاربردترین و در واقع پرطرفدارترین نوع حفاظ روی دیوار حیاط می باشد. این نرده آهنی محافظ از نظر عرضی و ارتفاعی، سطح امنیتی بالایی برای دیوار حیاط خانه ایجاد می کند. هیچ راهی برای عبور از آن وجود ندارد و یکی از مزایای اصلی این نوع نرده آهنی، زیبایی و جذابیت آن است که امنیت خانه را بالا جلوه می دهد.

2- حفاظ سرنیزه ای دو نیزه

این نوع حفاظ سرنیزه ای از دو نیزه تشکیل شده است. این دو نیزه مانند سرستون های دو طرفه به دو سمت خمیده شده اند. در واقع این طرح از نرده آهنی سرنیزه ای باعث می شود که امکان عبور از روی آن از هر دو طرف داخل و خارج به صفر برسد. امنیت فوق العاده این نرده آهنی باعث می شود در بسیاری از مناطق امنیتی و نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

حفاظ سرنیزه ای دو نیزه

شکل ظاهری نرده آهنی سرنیزه ای دو نیزه همان زیبایی تک نیزه را دارد و با برخی ترفندها و جزئیاتی که بستگی به تجربه و مهارت سازنده آن خواهد داشت، می تواند کمی زیباتر و جذاب تر نیز باشد.

3- حفاظ سرنیزه ای سه نیزه

این نوع از حفاظ سرنیزه ای را می توان ترکیبی از دو مورد قبل دانست. در واقع نرده سرنیزه ای سه نیزه علاوه بر داشتن تک نیزه رو به بالا نوع اول، دو نیزه نوع دوم را نیز به دو جهت مختلف، همزمان دارد. هر چند میزان استفاده از این نوع نرده آهنی کمتر از دو مورد قبل می باشد، اما ایمنی آن حد و اندازه ندارد. هیچ راه عبوری از این نوع نرده آهنی وجود نداشته و آن را می توان یکی از امن ترین و حتی بهترین انواع نرده آهنی روی دیوار نامید.

حفاظ سرنیزه ای سه نیزه

قابلیت تنظیم ارتفاع این حفاظ نیز همچنان برقرار بوده و شما بر اساس نیاز خود می توانید آن را در اندازه ها و ارتفاع های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

مزایا حفاظ سرنیزه ای

نرده آهنی سرنیزه ای یکی از پراستفاده ترین انواع نرده می باشد که در ساختمان های مسکونی، اداری، نظامی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین و اصلی ترین مزیت های این نرده آهنی عبارتند از:

1- مقرون به صرفه و اقتصادی

اولین مزیت نرده سرنیزه ای، اقتصادی بودن و مقرون به صرفه بودن آن می باشد. این نرده آهنی یکی از انواع ارزان حفاظ روی دیوار است. کسانی که به دنبال داشتن یک نرده آهنی با کیفیت، ایمن و در عین حال با قیمت مناسب هستند، به راحتی می توانند روی نرده آهنی سرنیزه ای تک نیزه حساب کنند.

2- نصب و ساخت آسان

برخلاف بسیاری دیگر از انواع نرده آهنی روی دیوار، حفاظ سرنیزه ای روش نصب بسیار ساده تری دارد. نیزه های این حفاظ هیچ مزاحمتی در حین نصب نداشته و نصاب به راحتی همه جزئیات نصب را به خوبی اجرا می نماید. از این رو شما از این لحاظ نیز خیال خود را راحت خواهید نمود که حفاظ روی دیوار به بهترین شکل ممکن نصب شده و هیچ نقصی در آن وجود ندارد.

3- امنیت بالا

این حفاظ آهنی هیچ راه عبوری برای کسی نخواهد داشت. عبور از میان میله های آن تقریبا غیرممکن می باشد و با کمی افزایش ارتفاع نیزه ها این امکان برای ارتفاع آن نیز به صفر می رسد.

4- زیبایی ظاهری

حفاظ سرنیزه ای، حفاظی فوق العاده زیبا و جذاب می باشد و زیبایی ساختمان شما را چند برار می کند.

زیبایی ظاهری

5- اصالت

نرده آهنی سرنیزه ای یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین انواع نرده روی دیوار است. این نوع حفاظ با اصالتی بی نظیر همچنان مستحکم و قوی در جای خود باقی مانده و هیچ کسی نمی تواند آن را نادیده گیرد.

کاربرد حفاظ سرنیزه ای

حفاظ سرنیزه ای در بسیاری از مکان ها کاربرد دارد. اما از آنها بیشتر در مکان های زیر استفاده می شود.

1- خانه ‌های ویلایی

خانه‌ های ویلایی، آسیب ‌پذیری بیشتری نسبت به ورود ناخواسته از طریق دیوار دارند. از این رو نصب حفاظ دیوار در خانه ویلایی ضروری ‌تر از آپارتمان ‌ها می باشد. اصولا آپارتمان‌ ها نقطه اصلی امنیت خود را در جلوی درب واحدها در نظر می ‌گیرند. از این رو خانه‌ های ویلایی نیاز بیشتری به نصب حفاظ دیوار دارند.

2- دیوارهای کم ‌ارتفاع

هر چه دیوار ساختمان کوتاه‌ تر باشد، نیاز بیشتری به نصب نرده بر روی دیوار دارد. دیوارهای کوتاه طعمه آماده ‌ای برای دزدان هستند و توجه به رفع این مشکل هم بسیار ضروری است. نصب حفاظ باعث می ‌شود تا رد شدن از دیوار دشوار و امنیت لازم برای ساختمان فراهم گردد.

3- محله هایی با امنیت پایین ‌تر

در صورتی که امنیت محله شما پایین می باشد و به تازگی خبرهایی از دزدی در خانه ‌های اطراف شنیده ‌اید، بهتر است حتما به امنیت دیوارهای خود توجه نمایید. حفاظ روی دیوار کمک می ‌کند تا دزدی از خانه شما سخت شود.

4- خانه‌ های خارج شهر

خانه‌ های ویلایی که در اطراف و خارج از شهرها هستند، نیاز به امنیت بیشتری دارند. نصب حفاظ دیوار بلند و کارآمد برای آنها کاملا ضروری می باشد.

رنگ آمیزی حفاظ سر نیزه ای

یکی از مسائلی که بسیار مهم و ضروری است بحث رنگ و نقاشی حفاظ روی دیوار می باشد. این کار دلایل زیادی دارد که عبارتند از:

1- افزایش طول عمر نرده

نرده‌ هایی که بر روی دیوارها نصب می ‌شوند از جنس فولاد یا آهن هستند. آهن فلزی است که در صورت خیس شدن در باران، دچار خردگی و زنگ‌ زدگی بالایی می گردد. رنگ کردن نرده باعث می ‌شود قطره‌های آب و اکسیژن هوا، تماسی با فولاد نداشته باشند. در نتیجه سال‌ ها به طول عمر آن اضافه می شود.

2- زیبایی ساختمان

رنگ ‌آمیزی حفاظ آهنی، زیباتر شدن آن را به همراه دارد. امروزه رنگ‌ های متنوعی برای نرده‌ها در نظر گرفته می‌ شود. اما پرکاربردترین آنها مشکی، سفید، کرم و قهوه ای می باشد. رنگ متضاد پیکان ‌های سرنیزه ‌ای نیز تاحدی مرسوم است.

3- هماهنگی بیشتر

نرده تنها چیزی نیست که در ساختمان نصب می ‌گردد. معمولا سازه‌های مختلفی در کنار آن دیده می ‌شود. درب ورودی و پنجره‌های طبقات پایین ‌تر از مهمترین این سازه‌ها هستند. نقاشی نرده‌های حیاط این امکان را فراهم می ‌کند تا با انتخاب رنگی هماهنگ با بقیه اجزای ساختمان به ست شدن بیشتر آنها کمک نمود.


چاپ   ایمیل

1000 کاراکتر باقیمانده است


تماس با ما

اینستاگرام

واتساپ

تهران، بزرگراه فتح(غرب به شرق)، کیلومتر 6 ،قبل از پل کن، روبروی معاونت فناوری و اطلاعات ناجا، پلاک 554

درباره ما

گروه حفاظ آکام با بیش از 10 سال سابقه در زمینه تولید تخصصی حفاظ شاخ گوزنی و سایر انواع حفاظ های ساختمانی ، از پیشروان این صنعت در کشور ایران می باشد. حفاظ آکام با بهره گیری از متدهای روز دنیا و با کمک پرسنلی با تجربه و توانمند بخشی قابل توجهی از بازار محصول حفاظ شاخ گوزنی در استان تهران را اختیار دارد. حفاظ آکام جزو اولین تولید کنندگان حفاظ بوده و سهم ویژه در توسعه و پیشبرد این صنعت داشته است . حفاظ آکام با تلفیق تجربه ، حفاظ سازی سنتی و تولید حفاظ به روش علمی توانسته است محصولاتی با عمر مفید و مقاومت بالا را تولید و عرضه کند .

مقالات پر بازدید

آدرس ما

تماس با ما

اینستاگرام

واتساپ

درباره ما

گروه حفاظ آکام با بیش از 10 سال سابقه در زمینه تولید تخصصی حفاظ شاخ گوزنی و سایر انواع حفاظ های ساختمانی ، از پیشروان این صنعت در کشور ایران می باشد. حفاظ آکام با بهره گیری از متدهای روز دنیا و با کمک پرسنلی با تجربه و توانمند بخشی قابل توجهی از بازار محصول حفاظ شاخ گوزنی در استان تهران را اختیار دارد. حفاظ آکام جزو اولین تولید کنندگان حفاظ بوده و سهم ویژه در توسعه و پیشبرد این صنعت داشته است . حفاظ آکام با تلفیق تجربه ، حفاظ سازی سنتی و تولید حفاظ به روش علمی توانسته است محصولاتی با عمر مفید و مقاومت بالا را تولید و عرضه کند .

مقالات پر بازدید

آدرس ما

تهران، بزرگراه فتح(غرب به شرق)، کیلومتر 6 ،قبل از پل کن، روبروی معاونت فناوری و اطلاعات ناجا، پلاک 554